A Wal-Mart a világ legnagyobb kiskereskedője, a tavalyi évben 405 milliárd dolláros nettó árbevételt ért el a cég. Az amerikai árbevétel 300 milliárd dollár körül volt, ebből 258 milliárd a hagyományos Wal-Mart, míg kb. 42 milliárd a tagsági rendszerben működő (a német Metro-hoz hasonlóan) Sam's Club áruházakban jelentkezett (ezen utóbbinak vannak brazil, kínai és mexikói üzletei is, nagyjából a Sam's Club árbevételének 10%-át hozzák, de pontos árbevételüket a vállalat nem teszi közzé). A cég teljes USA árbevétele a 4500 milliárdos teljes amerikai kiskereskedelmi értékesítés majdnem 7%-át teszi ki. A cég vezérigazgatója a USA Today-nek adott interjút.
A vállalat hozzáadott értéke (árbevétel - eladott áruk beszerzési költsége ) 100 milliárd dollárt tett ki, amely összehasonlításképpen a magyar GDP mintegy 70%-a, kommentálta a hírt Móró Tamás, a Concorde elemzési vezetője.
A Wal-Mart 4304 amerikai és 4112 nemzetközi üzlettel rendelkezik, és 2.1 millió alkalmazott segítette a fogyasztók beszerzését. Magyarországon összesen 3.7 millióan dolgoznak.
A cégnél a forgalmazott termékek árainak gyorsuló emelkedését vizionálják. Samu János, a Concorde makroelemzője szerint ez azonban csupán része a teljes inflációs képnek: a cég által forgalmazott tételek ugyanis a teljes inflációs mutató mintegy negyedét teszik ki. A Wal-Mart által forgalmazott tételek áralakulása jellemzően gyorsan követi az importárak alakulását. E téren pedig van mit követni: a gyenge dollár és az emelkedő nyersanyag- és energiaárak jelentős költségoldali nyomást jeleznek. Arról azonban, hogy tartós lesz-e ez az előrejelzett emelkedés az inflációban, már jóval kevesebbet tud mondani a Wal-Mart főnök: ahhoz ugyanis az kell, hogy jelentősen csökkenjen a munkanélküliség, gyorsuljon a bérkiáramlás, és a szolgáltatások lassan mozgó árindexe is elkezdjen emelkedni. Ez utóbbiakra viszont egyelőre még nagyon kevés jel mutat.
A kép forrása: blackfridayplanet.com